poniedziałek, 28 listopada 2022

Stanisław Wyspiański - wyjątkowy twórca

 Stanisław Mateusz Ignacy Wyspiański (15 stycznia 1869 - 28 listopada 1907) dramatopisarz, poeta, malarz, architekt, twórca przepięknych witraży w kościele franciszkanów w Krakowie. Kojarzony przede wszystkim jako autor dramatu "Wesele".

Polecamy ciekawą stronę dotyczącą tego wybitnego polskiego artysty ==>> https://niezlasztuka.net/artysta/stanislaw-wyspianski/

oraz stronę z ciekawostkami, między innymi o współczesnym nam potomku tego wybitnego artysty ==>> https://czytajpl.pl/

Stanisław Wyspiański tworzył też poezję:

Ja nie je­stem, jak tyl­ko fan­ta­zją,

ja nie je­stem, jak tyl­ko po­ezją,

ja nie je­stem, jak tyl­ko du­szą...

Ale za mną przyj­dzie moc,
po­czę­ta z mo­ich słów,
moc, co po­kru­szy pęta,
co pań­stwo wskrze­si znów!
Ja nie je­stem, jak sy­nem
wy­obraź­ni mę­czo­nej.
Zgi­nę — roz­wie­ję się
we mgle wa­szych snów;

lecz w bra­ci mo­jej
ja się od­ro­dzę czy­nem —
wie­ki żyć będę znów.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz