sobota, 21 marca 2020

Pierwszy dzień wiosny i Światowy Dzień Poezji

Witamy wiosnę wierszem Kazimierza Wierzyńskiego

"Zielono mam w głowie"

Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną
na klombach mych myśli sadzone za młodu
Pod słońcem co dało mi duszę błękitną
i które mi świeci bez trosk i zachodu.
 

Obnoszę po ludziach mój śmiech i bukiety
rozdaję wokoło i jestem radosną
wichurą zachwytu i szczęścia poety,
co zamiast człowiekiem powinien być wiosną! 



Astronomiczna wiosna 2020 r. przypada na 20 marca. Ma to związek z ruchem Ziemi wokół Słońca. Dokładnie tego dnia promienie słońca padają na Ziemię idealnie pod kątem prostym. 20 marca bieżącego roku wystąpi też równonoc wiosenna. Jest to okres, podczas ktorego dzień i noc trwają dokładnie po 12 godzin. Od 20 marca każdy kolejny dzień będzie dłuższy od nocy. 21 marca to pierwszy dzień kalendarzowej wiosny.


Wiosenna piosenka:

 https://www.youtube.com/wmg


   Kwiat, Krokus, Wiosna, Wiosenny Kwiat, Charakter                                                                                                                                                                        

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz